Alla inlägg under maj 2008

Av Helena - 10 maj 2008 10:35

Ojojoj vad det är sommar ute nu!

Shorts och top blir det idag!


Men ändå känns det som det är en mulen dag på ngt sätt.

Jag har precis sett en intervju med Helen Nilssons familj.Usch vad man känner sig ledsen då!Ja idag begravs ju Engla...

Så orättvist det kan vara.....Engla blev en ängel...


Man brukar säga att nu går vi mot ljusare tider så här i maj,jag hoppas verkligen att familjen kan hitta något ljus i mörkert nån gång.


Mina tankar går till Stjärnsund och mellersta Skåne idag.

1989 var jag 10 år.Jag bodde rätt nära där Helen försvann och bodde.

Undrar egentligen vad mina föräldrar kände.Det kunde ha varit nån av mina vänner som den hemska mannen tog....

Är inte han fri i dag....?


Hur i hela fridens namn kan man vara fri redan????

Han borde sitta inne myckt längre!!!

Jag skriver det här och jag står för det!!!!Jag vill ha strängare straff i Sverige idag!En mördare ska för fan inte vara ute efter några få år.

Lås in fanskapen och slä'ng bort nyckeln.!

Visst kan det hända olyckor och så,men när man tar en annans liv med berått mod ska man inte ha många chanser ser jag det som.

Men naturligtvis e det upp till var och en vad man tycker och känner.Jag tycker och känner så här!


Av Helena - 3 maj 2008 22:21

Idag var vi i tidningen.Usch vad hemsk bild!

Jag ser hemsk ut.Håret ligger helt platt (var rätt så nyduschad på bilden så det hade väl inte hunnit bli ngt "fluff")

Sambon såg helt konstig ut.Vad han hade gjort med håret kan man ju undra?????Han liknade verkligen inte sig själv.


Nu har det varit valborg och första maj osv.

Valborg jobbade sambon och jag mådde inte bra,så vi stannade hemma, jag och barnen.

Första maj var vi hemma med.Det regnade hela dagen så vi myste lite inne.Skäms nu när man tänker efter.Det är ju då man ska vara ute och visa vad man tycker och vill!Proletären i mig var inte riktigt vaken.Suffragetten slumrade sött och tråkmånsen segrade.Det blev Madicken på tv!


I går var jag och Dante i Ystad och gick stan med mamma och Ingegerd.Jättemysigt.Vi fikade på "Bäckahästen"(tror det var så det heter????Kan ha fel)och atmosfären i Ystad e så underbar!!!Alla gamla hus och hela stället andas historia(ja historia e ju min grej.60gamla högskolepoäng i ämnet bevisar väl det.Man läser inte 3 terminer på Sthlms universitet utan ett genuint intresse.)


Idag var min vän och kollega här och vi åt lite god tårta,drack lite te och kaffe och kollade på flummiga hus och lgh på hemnet:D

Snygg i håret var hon med.Jag vil oxå göra slingor.


Imorgon ska vi nog bara vara hemma och mysa.Nästam så jag hoppas det regnar så man har en anledning att slummra lite på soffan med Dante.



Presentation

Omröstning

Tror du på det övernaturliga?
 Ja
 Nej
 Osäker

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards