Alla inlägg under juni 2008

Av Helena - 25 juni 2008 22:08

Fy vad jag är tråkig.Nu längtar jag efter vinter och kallt.Mys under täcket med film och vinden viner runt husknuten....

Jag är väl motvalskärring nr 1!!!

Menjag gillar inte detta konstiga väder alls!Iskall vind och varmt i lä....Bestäm dig vädergud!


Samtidigt har jag blandade känslor.Jag VILL INTE att Dante ska bli äldre just nu.Jag vill frysa tiden och bara njuta av denna fina underbara kille som skiner upp som en sol när han ser en komma.Han kan ligga på filten på golvet och titta på en med ett stort leende.Då måste man bara pussa honom mycket.

Kittlig är han också.Han skrattar och har nog kommit ur sitt utvecklingssprång just nu.Han har precis varit lite sur och tvär och vägrat amma i soffan.Nu kan inte mina två 5 åringar hitta på en massa trams längre när jag ammar lillprinsen.


Julian är för rolig.De brukar låna Dantes kläder när de leker mamma,pappa,barn och idag kom Julian och undrade om han fick låna en jacka.Jovisst sa jag Ta den ljusblåa.

Han kommer tillbaks några minuter senare och säger så här mkt allvarligt:

-Mamma, nu har jag pratat med Saga och hon vill ha en overall.

Sen tittar han allvarligt på mig precis som han är en diplomatisk förhandlare mellan mig ,matriarken och den blivande matriarken lill-fis Saga.

Eftersom jag inte lånar ut Ds höstoverall så blev svaret nej såklart och han suckar djupt.

Stackaren.Jag hade gärna lånat ut en annan men de som är för små är ju uppe på vinden...


Jaha nu flyttar snart mamsen och det tar endast en kvart att köra dit.

22 minuter med bussen!

Tjoho!

Men undrar hur mkt man kommer ses.Jag har inte fått uppfattningen att hennes man gillar att ha oss där så ofta...Herregud han har ju fått henne att sluta fira födelsedagen och snart bannlyser hon väl julen..

Hon som älskar julen egentligen.Hur mkt ska man förändras för att passa in i ett förhållande egentligen???

Jag har inte förändrats för att passa ihop med stora P.Inte gentemot andra människor iallafall.Jag är mer vuxen,men det är ju för att jag är vuxen nu och trebarnsmor.


Ja ibland kan man undra.Ta det exemplet att han avskyr ost.Min mamma var ostoman innan och NJÖT av en god bit ost.Nu har hon inte det ens hemma.

Varför????



Av Helena - 17 juni 2008 23:11

Inte på riktigt alltså och inte är jag hemmafru iheller egentligen.Men vissa dagar känns det som man städar,plockar undan,tar hand om barnen,,städar igen och igen och lagar mat...

Men jag ska nog inte klaga!Jag gillar faktiskt det!Jag är väl konstig som gillar det,men man är så FRI!Inga tider som MÅSTE passas.Lunchen kan serveras 13.00 om man har haft sovmorgon hela högen och ätit sen frukost.Man kan smita ifrån det och ta en utflykt till lekparken istället och man MÅSTE inte vara på plats hela tiden.

Man går i sitt lilla lunk och dricker kaffe,babblar i telefon,fikar och spelar spel....

DET är det positiva med att gå hemma och vara föräldraledig med söta små barn!

DET negativa kommer nu!

Två otroligt stökiga 5åringar!!!De slänger papper omkring sig när de har ritat.Tänk er stora stycken av IKEAS stora ritrulle överallt imorse....sen kommer jag in på deras rum...*suck*

Där var så fint igår,men idag var det fullt med saker överallt,mest under sängarna....Hur lyckas man????

Visst jag erkänner.Jag skulle helst se allt sorterat i rätt lådor osv.MEN lets face it!!!De är 5!!!

Tro inte att jag var så duktiga som dem när jag var 5!De är faktiskt superduktiga på att plocka upp efter sig när jag påminner dem.Men de är ,återigen , 5 år.


Jag MÅSTE berömma dem rikligt imorgon.Kanske bjuda på glass och jordgubbar också.Då blir de nog glada!


Vi var hos chefen i fredags.Jättehärligt!Dante är så observant!Han älskar att titta sig omkring och är nog en väldigt mogen bebis på det sättet.Tro inte att han ska sova då iheller om vi är borta!Nä då ska han vara med och titta på allt spännande!

Men när vi väl kommer hem så sover han som en lat katt i skuggan i hammocken.


Han har blivit så mammig!Gråter riktigt med stora tårar om han inte får vara hos mig direkt om han vill det.Och det vill han ju mest hela tiden!Inte går det att ligga själv på en täcke och gymnastisera.Lik sin syrra kanske????


Men han e så go!Rund och go med värsta vecken och kinderna som man bara vill pussa massor!!!


Imorgon ska vi på sommarfest på barnens dagis och på torsdag ska vi till mitt jobb och fira midsommar!Sen är det BVC med Dante och då ska han få sin spruta.Stackars liten!

På fredag är det midsommarafton och på lördag sover vi nog efter alla utflykter och sociala sammanhang.Men antagligen åker vi väl ut till papsen för han har vi inte träffat på ett tag...


Ska försöka få till det mer ofta nu med bloggandet!

Ha en underbar midsommar!



Av Helena - 3 juni 2008 11:24

Hiiiiihiiiiihiiii!

Jag känner mig rik!!!!Jag har världens underbaraste familj!

Jag går hemma och myser var dag och tycker det är så underbart!!!Jag älskar verkligen att vara hemma!!!


Jag vill inte börja jobba igen!jag får ångest!Ja redan nu!!!


Jag har börjat boa rejält här hemma.

Vi har målat matsalen vit och satt upp lite mer tavlor i svarta ramar.Vi var också och köpte en byrå i vitt i lite fransk lantlig stil med inslag av 1700talsdekor:)

Jättefin

Men liten.Bara stor  som ett nattduksbord ungefär.Men det blev bra som ett litet sideboard iallafall.Sen köpte vi en annan stol/bord.Man kan använda det som bord men det e nog egentligen ett bord.Den är i sliten ´metall och grönaktig.Väldigt fin.Den står som sideboard till soffan.Jättetrevligt

Nu ska vi måla listerna vita och detr kommer bli så bra.Vi ska tapetsera ena väggen i färgsprakande blommig 1700talstapet och ha bokhyllor på den andra sidan.Så sååå vitt blir det inte.I mitten ska vårt matsalbord stå i oljad ek.Rätt modernt men väldigt enkelt och väldigt klassiskt bord ändå.


Vårt vardagsrum vet jag inte hur det ska bli men jag vill ha två treor i klassisk anda och ett fyrkantigt bord i gammeldags stil typ IKEAs gammeldags serie i förvaringsmöbler.Mycket fin!!!!


Sen en fuskspis och jag kan vara nöjd....

Tills jag går in i sovrummet och får se de hemska 80talstapeterna!!!!

Presentation

Omröstning

Tror du på det övernaturliga?
 Ja
 Nej
 Osäker

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards