Alla inlägg under augusti 2008

Av Helena - 17 augusti 2008 12:34

Himmel och pannkaka vad skönt det är att det är söndag!!!

Idag har jag:

*vaknat

*ammat

*gett gröt till alla 3 barn.

surfat MYCKET

*pussats(blöta pussar blir det....)


Nästa vecka ska jag:

*Anmäla till babysim(hoppas det finns plats!!)

*Barnen börjar dagis igen(mkt efterlängtat för deras del.Mamma är inte "cool" fick jag höra senast idag...."Vi vill leka med våra kompisar fattar du väääl..." *hrmm*)

*Börja mitt nya sociala babyliv på öppna förskolan.Ska prova och se om det verkar vara några vettiga männikor där jag gick på tvillingträffarna för 5 år sedan.Jag vet ju att de som jobbar där är superbra iallafall.

*Få badkaret isönderslaget av Gogge och sen är det dags för renoveringen!!!!Magnus ska ta vid sen och sen är det snabba puckar!!!!De beräknar att det tar ca 3-4 veckor att fixa men då är 2 v effektiv tid.

SÅ LYCKLIG!!!!Om ni sett det badrum jag har idag så hade n förstått.Det är fallfärdigt nämligen och jag ryser vid varje dusch och jag vet ju att det inte finns fukt men jag blir ändå orolig.....*ryyyyssss*

+ att det är sååååå svårstädat...:-(


 Sen är sambon LEDIG på måndag,fredag,lördag och söndag.Oj som upplagt för gräl;-)

Nä jag skojar bara.Men vad skönt att ha han hemma.Då är det ännu sköare att vara själv sedan och få sin egen tid...


Nu somnar snart Lilla D här i soffan brevvid mig:-)

Nu sover han.Jag tycker han är lite väl lättväckt så det är operation "vänja-D-vid-oljud-i-massor!"

Syskonen leker med barbie här brevvid så han lär ju kunna somna igenom nästa disco hos grannen;-)


SNART ÄR DEN HÄR!!!!

Nya IKEA katalogen.


Så det ska bli riktigt kul att känna på BRIOs nya sortiment till bebisar.

Ska se om de får in dem snart eller det blir en resa tll Osby innan jul.



Jag längtar till jul!!!

Hej hopp gummisnopp

Ha det bäzt!



Av Helena - 9 augusti 2008 22:17

Idag har det varit en massa kul som skett!

a) Dante prövade grötsmakis.Inte populärt.Men Whiskey var helfrälst och fick resterna!!!Mumma!Han kom till och med och strykte sig det lömska skrället;-)


b)Dante fick prova vatten på nappflaska.Helt ok!(Whiskey var inte så intresserad av det;-))


c) Dante vänder sig från rygg till mage och är helnöjd.Två gånger utan mamma och tredje gången med mamma och pappa som publik och hejjandes på!Åh gulleponken..så duktig!!!


d)Dante sover flera timmar i sträck och vaknar upp som en helt ny glad bebis:-)De där halvtimmessovstunderna är ju inte så roliga för någon egentligen.


e)Jag har klippt mig i en rätt kort page!Foto kommer ej att visas!!Det blev lite för kort och jag är tacksam att mitt skatbo växer ut snabbt!!!Men jag fick beröm av frisören som tyckte att jag hade fint hår trots amning.Jo men det har blivit så tunt ju!!!Var tog mit hästasvall vägen???


 f)Mina äldsta barn sprang INTE maraton innan de somnade utan gick bara varsin gång på toa och kom bara en gång och frågade något.Inte 22 miljoner som alla andra kvällar.(Vad tomt och tyst det blev????)


g)Imorgon jobbar stora P till 22.Det innebär kvällsmys själv i sängen med Dante ammandes.Man får se det lilla för att uppleva det stora.


Må väl!

Älskar augusti månad.Svalare luft, mörkare kvällar och kräftskivor med gott!Man kan festa och lukta apäckligt.Det är OK på en kräftskiva.ALLA luktar kräftaspad och ojojoj!vänta bara tills dan efter då de flesta är bakis OCH luktar gammalt kräk och kräftspad:-D

Tur att man inte dricker alkoholhaltiga drycker!



Presentation

Omröstning

Tror du på det övernaturliga?
 Ja
 Nej
 Osäker

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards