Alla inlägg under december 2008

Av Helena - 21 december 2008 12:25

Av Helena - 19 december 2008 13:31

Sånt här gör mig faktiskt frusterad!

http://www.elitedonors.com/

Men hallå????

Vilket hemskt öde för de barn som föds genom dessa förhållanden!

Vilka krav de måste ha på sig!Tänk om ungen blir ful och ointelligent då?Trots allt?

Tänk om den trots skönhet och intelligens vägrar gå på college och satsar på droger och rock´n roll istället(just drogmomentet är ju inte så bra)

Om sådant blir vardagsmat så tror jag att självmorden kommer öka markant!!


Detta är hemskt!Stackars, stackars,stackars barn!!!

Men det är en sjuk värld vi lever i!


Tack gode gud för mina barn blev skitsnygga och intelligenta trots bristande gener;)

Av Helena - 14 december 2008 21:36

Det stora pepparkaksbaket är (äntligen) avklarat!

Den hemmagjorda degen blev god och kakorna blev fina eller kunde blivit superfina om vi varit duktiga pepparkaksbagare:D

Några blev tjocka(läs många)

Några blev brända(läs en plåt som jag glömde)

Några blev det konstig form på(läs 95%)

Några blev döpta av barnen.("Skuttis","Smalgubben""Prutten" m.fl)

Några blev mördade.(Läs sönderhackade)

Några blev alldeles vita.(rejält mjölade)


Grejen är att jag tror att det är så här hemma hos de flesta normala familjer!Den nakna saningen är att jag är urkass på detta,men gud vad kul det är!



Så till den nakna sanningen om att man får ont i magen av att äta pepparkaksdegen!

(..................Det är nog inte sant menjag blev så väldigt kass i natt så jag låter det vara osagt om det är sant eller ej....


Ok att vara magsjuk.....men nu har vi inta haft ngt varmvatten på 4 dgr så det är lite jobbigt att bada och duscha.Vi får springa mellan spisen och duschen.......Nedrans brf!!)



Av Helena - 12 december 2008 22:20

Hoppas helgen blir lika trevlig som jag planerar att den ska bli.

Sambon jobbar extra så han ser vi inte förräns på söndag om vi har tur.

Imorgon ska vi baka pepparkakor.Stod precis och gjorde dubbelsats,så barnen borde vara nöjda sen!Har en fundering på att göra mitt eget pepparkakshus....

Sen är det dags för kola,knäck och risbräck och Leias "rocky road".


Jag misstänker att det kommer lukta gott här imorgon:D


Åh vad jag önskar att vi hade en öppen spis.Det har nämlígen några av mina grannar!Lite avis.En vit murad en med fästmansstång.Ljuvligt

*Avis*




Av Helena - 10 december 2008 15:31

Idag hade jag tänkt ha en tråkdag hemma med Dante.Men min briljanta sambo P kom på ideén att jag skulle unna mig något för en gångs skull.

"Varför går du inte ner på stan och tar en fika och unnar dig något?"

Vad säger man då?

Ja!!!!

En 12 bitars sushi och grönt tee blev det.Restaurangägaren var så väldigt trevlig och eftersom jag var den enda kunden just då(det är enminilunchrestaurang) så pratade vi lite.Vi hade en väldigt intressant diskussion och kulturskillnader i Japan och i Sverige.Hon är alltså japan och kan bara engelska.Sen fick jag lite te med mig hem som jag kan dricka  hemma.Helt utan vidare.Man blir så glad då när man får en gåva och speciellt när man inte förväntat sig det.


Sen fixade jag lite luciasaker och var på ICA och handlade tills julstöket vi sa ha på lördag.

På fredag ska vi baka pepparkakor och på lördag ska vi göra julgodis.Knäck,kola och Leilas "¨Rockyroad" blir det.Möjligtvis lite risbräck med för det är ju så gott!.Ischoklad har jag tänkt på men ingen gillar det särsklit mkt......*RYSER*

På söndag är det luciatåg ikyrkan och sen är det julpyssel på församlingshemmet.Det kommer nog bli väldigt trevligt!


*längtar*


 

Favorit i repris kommer nedan!

:D

Varför är babyrumpor så gulliga?


 

Idag upptäckte jag också att lilla D börjar få tänder uupe nu.Det har inte spruckit igenom än men snart så.......

Av Helena - 8 december 2008 00:03

IKEA är fantastiskt!

Var hittar man annars denna som är så bra och ser dessutom så där härligt enkel men snygg ut?


Hade en barnoch sambofri stund igår.

Jag bestämde mig för att åka till IKEA och bara gå en runda.Jag kände inte för att umgås med någon så det passade perfekt.


Så igår blev jag kär i denna enkla,billiga lampa.En svart skulle jag ha såklart!!!Men när jag kom hem innehöll inte lådan en svart lampa!!!Nä en silverfärgad en vart det!Men det blev så rätt ändå.


Mer krävs inte för mig.Nu står den brevvid soffan och ser ut som den hittat hem.



Av Helena - 5 december 2008 19:41

...ty jag är hans moder och ordet han säger är "mamma"!


Min kille säger MAMMA till mig nu...Helt makalöst fantastiskt underbart!

Det började i onsdags eftermiddag på bussen från Lund....Och nu kommer det inte bara "mamamamama" utan mer "mamma!"


Han har stångats runt i sin säng ikväll,antagligen övertrött och efter en kram och snäll hjälp tll kudden igen så sa han "mamma" och tittade så på mig.Pussgurkan

Mitt hjärta har smält ännu en gång.Min son kan!



(Dock blev de första orden "Hej" och "Pappa"..men det kan vi prata om en annan gång)


Dante bara några timmar gammal.

 Här är Dante endast några få timmar gammal.Han var(är) en stor bebbe,men så gullig.Iklädd mammas favoriter Pops randiga.

Här är han i måndags(081201).Min stora duktiga kille!

Av Helena - 4 december 2008 11:11

Har shoppat lite.

Var i Lund igår på en mysig och väldigt välsmakande Skåneträff och slutade så småningom i den underbara centrala delen av Lund.

Så det blev ett besök på  Polarn och pyret och ett besök på Indiska.Det finns ju inte i vår lilla stad


På Pop har de ett samarbete med 10gruppen.Här!

Väldigt glatt och fint så det blev en svart och vitt tröja till lillsonen.

Han kommer bli snyggast i Trelleborg.

Detta var ett vädligt trevligt samarbete tycker jag.


Storsonen fick ett bältet som var väldigt välbehövligt och han är så nöjd med sitt bälte.Tacksam


Presentation

Omröstning

Tror du på det övernaturliga?
 Ja
 Nej
 Osäker

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards