Alla inlägg under september 2008

Av Helena - 28 september 2008 20:04

Imorgon är det dags igen!

Vi kör med 5 årsintervaller till Ullared Gekås så nu ska vi dit igen.

Sambon och jag var där senast September 2003 med våra då 5 månaders tvillingar och ska nu dit med våra 5,5år gamla tvillingar och lillfis Dante 6 månader.


Igår var det den stora dagen D.Dagen då  D blev 6!! SEX!! månader.Känns som en milstolpe.Nu är han ju en stoooor bebis:(

Jag delar upp bebisperioden såhär.Första halvåret är de små pyttiga gulliga bebisar som är så ljuvliga och man bara börjar ana deras person..

När de är 6 månader och äldre då är de plötsligt så stora bebisar och kan ju så mkt.Då är de inne på den sista delen av beisperioden..*snyft*

Dante började ju med att ställa sig på alla fyra härom veckan och det tog 2 dgr så började han gunga redigt bra med och nu idag såg jag att han började försöka lyfta på ett ben i taget så snart kryper han nog.När blev han så stor?


Vi var på fest igår.Jag och sambon.Helt plötsligt var jag fyllechaffis.Hur blev jag det?Tänk OM jag ville ta en cider?Täänk om jag helt plötsligt slutat amma och skulle råsupa???Mina nära och kära tar lite för mkt för givet ibland.

Men kul hade jag.Jag sjöng karaoke och jisses vad falskt jag sjunger!!Det är tur att resten var så fulla;)(nja alla utom sambon då som skrattade gott åt mig:))


Jag återkommer med rapport om vad jag shoppat.Hihihihi vad jag tycker det är kul att åka till Ullared!


Ps.Inga stora söta barn som blivit sjuka än.Sköööönt

Av Helena - 22 september 2008 21:18

Nu har höstens grymma förkylningar slagit sina klor i oss.

Sitter med täppt,rinnande näsa och sambon sover på soffan brevvid.Han har en mancold ju så han fick soffan och ojojojoj vad många ggr man bara måste påpeka tt det gjorde ont i halsen och rösten var nooog liiiiiiiiite hes m.m

Men jag älskar honom allafall.Men hypokondriker light och en som tycker alldeles för synd om sig själv är han absolut!


Dante hade sin första rejäla förkylning i helgen.Stackars liten bebis.Han fullständigt kokade och fick fyfyäcklig alvedon och ville absolut inte göra mer än att bli klappad på huvudet.Så det fick bli så,Vi låg brevvid han och han fick som han ville och behövde.


Nä nu ska jag snyta mig!

Undrar bara när Sagisen och Julle blir sjuka?

Av Helena - 18 september 2008 00:00

Står i startgroparna och ska gå och lägga mig men...

satt och tänkte på min graviditet och min mamma...

Tror ni på drmmar som slår in sk. sanndrömmar?

Mamma drömde flera torsdagar i rad att mitt barn skulle komma den 27 och att det var en liten gosse.


Dante(åh snart ligger vi brevvid varandra igen.Får lite abstinens när han sover länge)är född en torsdag,den 27 och är en liten gosse.


Det är lite läskigt.

Mamma vet saker.

Man ska inte titta henne i ögonen då ser hon rakt igenom dig!

Hon hade blivit bränd på bål direkt i häxjaktstider.Japp den förste i kön.Sen hade de bränt mig:D


 Sexmånaderskontroll idag blev godkänd.Hade gått up ca NOLL gram och växt en halv centimeter i längd och på bredden i hucudmått.


Nä nu ska jag gå och leka ko ett tag.Amma amma amma

Vilket vackert ord!

AMMA


Godnatt


Av Helena - 16 september 2008 00:05

Jo det är sant!Vi har ny kommit fram till en lösning som passar antalet personer i vår lilla skara.

Vi har som bekant en 5a utspritt på 130 kvm.Ett fynd vi råkade snubbla över för 3 år sedan.

Nu har vi kommit fram till den perfekta lösningen på vårt I-lands problem.

Saga bor kvar i rummet deras,Julle flyttar in i vårt sovrum och Dante flyttar in i det gamla köket.Vi då?

JO nu kommer det braiga som vi kommit på!

Vi smäller upp en vägg i vardagsrummet.För inse!vem behöver ett vardagsrum på 30 kvm??Väggen kommer att komma nära den andra dörrposten och det blir et mysigt hörn där.

Ritning kommer!

Av Helena - 14 september 2008 21:26

Oj vad fina bloggar jag har läst i idag.Jisses vad jag är inspirerad nu!!!

Vi har ju snart gjort halva lägenheten färdig och här kommer en beskrivning då jag inte hittar kameran just nu(amningshjärna ni vet)

Köket är i vitt och svart och har en touch av lantlig stil.Luckorna är Lidingö från IKEA.På bilden(som kommer) så är det bara färdigt.Inte inrett alls.Det ser väldigt tråkigt ut men det är faktiskt finare nu!I fönstert huserar tre gröan växter i vita krukor och en sådan charmig låda me kryddorna i i turkost(en sån där shabby chic..)En ny hylla ska upp i mer lantlig stil.Det tillhör 3 korgar med så den kommer passa bra.

Jag fyller på och tar bort efterhand.Lite loppisfynd och lite nytt i en skön harmony.


Sen kommer man ut i hallen som är vitt och har en fond vägg i svart och vit.Supersnygg.Där ska nytt golv läggas då det gamla  har en massa lösa bitar som man snubblar över.Golvet kommer bli samma som i köket.

En hylla kommer upp till några ljuslyktor som ger lite känsla över stället.


Badrummet vill jag inte ens gå in på men det är färdigt om 6 veckor ca.Jag har alltid grym ångest när det är ngt så stort på G!


Brevvid badrummet är det en gadrob som numera är vårt förråd med toalettrullar,stora skålar och hushållsmaskiner och torrvaror som pasta,mjöl och allt annat kul.

Hallen fortsätter in i barnens rum.Där ska tapetseras om eftersom de förstört sin rätt nya tapet.Det blir en randig tapet från Åhlens på två väggar och 2 vita.Det ska bli Dantes och Julians rum.Jag ska dela av det med en bokhylla som blir lite hemlig med.....Det ska bli lite koja över rummet.


Sen kan man backa och gå in i hallen igen och ta till vänster igen och då kommer man till matsalen.Den är just nu helvit nästan.Det kommer upp en tygtavla snart.Har inte bestämt mig än för vilket tyg, men jag vill inte ha ngt tråkigt eller ngt som jag kommer se hemma hos alla andra.

Den kommer på en vägg och på motsatt vägg kommer bokhyllorna:jag har börjat köpa hem billy från IKEA i vitt.Det kommer behövas ca 6 stycken(de som är 80 bredda) för att nästan täcka väggen.Där ska alla våra vänner bo, böckerna...

Mitt i rummet står en matsalsgrupp i oljad ek som vi fick i julklapp av pappa och min lillebror 06.Enkel och fin som passar till den mesta inredningen.

Jag har en skänk som ska målas vit och som sen ska bo i vardagsrummet.


Vardagsrummet som by the way ligger i fil med matsalen ska målas vitt snart.Soffan står i centrum och med ett vitt soffbord i mitten och 2 fåtöljor mitt emot.

Tvn ska inhysas i ett skåp så den försvinner.Men det rummet är inte på långa vägar färdigt.

Från vardagsrummet kommer man i en L formad hall, där når man vårt sovrum,toaletten och Min dotters rum som just nu är ett kök.Det är också denna hall man mötts av när man kommer in.

Det ser rätt hemskt ut just nu MEN med lite tålamod så kommer detta bli ett ställe i miljonklass(och där skojar jag inte)




Av Helena - 13 september 2008 22:07

Ja istället för att sura ner sambon sä tänkte jag ta det här.För jag förstår honom med.


Visst jag går hemma och dröser.Men jag jobbar faktiskt dygnet runt och egentligen vill jag definitivt inte kalla det jobb heller för det är ett sk. Mission for life.

Ett frivillgt sådant och jag skulle så gärna vilja ett barn till.Ingen tvekan om det!


Men det är så kul när sambon kommer vid femtiden och är trött och e allmänt sur och trött,trött,trött!!!!

Allt är fel och barnen fick sin del.Jag fick påpeka flera ggr att nu får du nog ge dig va????Jag förstår ju att han är trött MEN idag hoppades jag på att han skulle svepa in som en hjälte i cape a la stålmannen och lätta bördan från mina axlar som han så ofta gör.


Ibland hinner dessutom nattarbetet ifatt en och idag är jag trött.Det hjälpte ju inte heller när man stötte på en gammal bekant och började tänka på gamla lite sorgsna minnen.Sånt tynger ner en.


Så när allt kvällsgörat var kvar så sov min älskling i fåtöljen och jag som nästan sov stäende fixade golv och kök och sen vaknade lilla sonen och inte var han hungrig utan behövde bara varva ner igen och då fick jag nog och väckte han och sa att nu får du söva om D.

Sen nu har jag väl gott i en andra andning för inte kan jag sova nu inte!

Nä nu ska jag checka runt i inredningsvärlden!



Av Helena - 12 september 2008 22:49

Yes!

Det är höst!

Underbart!!!

Idag när jag kom ut så överraskades jag av den iskalla höstvinden.Den gör det varje år.Överraskar

Jag gillar den.Den betyder att jag kan se fram emot att det snart är:

Mårtensafton(kalkonmiddag och semifreddo)

Alla helgons dag

och sen kommer vintern med:

Advent(kärlek..åh den djupa kärleken)

Lucia

Julen(åhh denna härliga djupa kärlek...är helt julsjuk)


Ska försöka njuta nu under hösten för sen är det snart vinter och sen börjar jag jobba.ÅNGESTEN GRIPER TAG I MIG!!!!Den 1a februari...blääääh

Jag vill vara nära min son..Min älskade fina son så vacker och så naturlig och så så så ljuvlig och ren.

Av Helena - 6 september 2008 11:32

Min hall som just nu är under renovering kommer innehålla dessa möbler.Bilderna är lånade från IKEA.Hallen är inte just en hall utan mer som en korridor med krineglikrokar:)

Väggarna är vita,utom en del av en vägg som har tapet ur Linnekollektionen 3301.Den har vi i köket och i hallen.ÄLSKAR DEN!


Ovido - Quiz & Flashcards