Direktlänk till inlägg 10 december 2008

En glad dag!

Av Helena - 10 december 2008 15:31

Idag hade jag tänkt ha en tråkdag hemma med Dante.Men min briljanta sambo P kom på ideén att jag skulle unna mig något för en gångs skull.

"Varför går du inte ner på stan och tar en fika och unnar dig något?"

Vad säger man då?

Ja!!!!

En 12 bitars sushi och grönt tee blev det.Restaurangägaren var så väldigt trevlig och eftersom jag var den enda kunden just då(det är enminilunchrestaurang) så pratade vi lite.Vi hade en väldigt intressant diskussion och kulturskillnader i Japan och i Sverige.Hon är alltså japan och kan bara engelska.Sen fick jag lite te med mig hem som jag kan dricka  hemma.Helt utan vidare.Man blir så glad då när man får en gåva och speciellt när man inte förväntat sig det.


Sen fixade jag lite luciasaker och var på ICA och handlade tills julstöket vi sa ha på lördag.

På fredag ska vi baka pepparkakor och på lördag ska vi göra julgodis.Knäck,kola och Leilas "¨Rockyroad" blir det.Möjligtvis lite risbräck med för det är ju så gott!.Ischoklad har jag tänkt på men ingen gillar det särsklit mkt......*RYSER*

På söndag är det luciatåg ikyrkan och sen är det julpyssel på församlingshemmet.Det kommer nog bli väldigt trevligt!


*längtar*


 

Favorit i repris kommer nedan!

:D

Varför är babyrumpor så gulliga?


 

Idag upptäckte jag också att lilla D börjar få tänder uupe nu.Det har inte spruckit igenom än men snart så.......

 
 
Åsa gillar rosa

Åsa gillar rosa

11 december 2008 13:04

Det finns en utmaning till dig på min blogg om du har tid och lust!!!!

http://asagrundstrom.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 16 mars 2009 12:09

Nu har jag flyttat till www.tvaparonochtrerussin.blogspot.com. En mer barnvänlig blogg.Välkomna och lämna ett avtryck. Hejdå! ...

Av Helena - 5 februari 2009 22:17

Jag mår så mkt bättre! Inga hormoner som påverkar mig nu och jag känner en märkbar skillnad! Jag mår bra! ...

Av Helena - 19 januari 2009 13:55

Ni hittar mig min nya barnblogg   www.tvaparonochtrerussin.blogspot.com   En blogg om barn och föräldralivet. ...

Av Helena - 11 januari 2009 10:48

Just nu är det så mycket som jag ska orka med.Vi får se om jag mår bättre efter den 21:a då det kommer att ske en sak.. Jag får be om en paus.En paus från detta.Just nu är det tillräckligt med att orka med mig själv... Tur man har så fina barn som gö...

Av Helena - 4 januari 2009 20:42

Framtiden ser ljus ut. Har länge funderat på om det är så livet ska se ut sen..jobba på samma ställe,hämta barnen,lagat mat,duscha,läsa saga, och vips ha det gått 5 år och man har nappt hunnit med ngt och barnen börjar bli stora....   Nej jobba på sa...

Presentation

Omröstning

Tror du på det övernaturliga?
 Ja
 Nej
 Osäker

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards