Direktlänk till inlägg 1 december 2008

EFIT 081201

Av Helena - 1 december 2008 21:34

Det hela började lite lustigt i morse när jag hittade TVÅ killar i spälsängen.Det visade sig att storebror krypit ner hos lillbrorsan och där låg de och snackade.Mamma glömde ju då naturligtvis att fotografera men de var så söta mina killar!

Här är det frukostdags!Dante har ätit gröt men eftersom han älskar smörgås får han lite sådan med såklart.MMMMMMMM!tycker min lilla D!Frukostdags

 Det finns inget bättre än just smörgås!

Äntligen är det dags för adventskalenderna igen!Storebror och storasyster har 3 vars,men skulle nog velat ha fler om de bara fick.Efter frukostn och städningen som blir var det dags för premiären!

Nu duschar mamma och eftersom pappa tyckte att han skulle ha ite sovmorgon igen så får lillebror sitta i vagnen och vänta medans mamma duschar VÄLDIGT snabbt.

Mamma är nu lite sur men efter ett leende från sin lillson blir hon glad igen för det är så skönt att vara nyduschad ju.

Lunchdags!Mamma försvann helt plötsligt och lämnade lilla D till en nyvaken pappa.Det var nämligen dags för storebror att gå till tandläkaren och hon ville gå själv med storebror för även storebrödrar behöver sin mamma lite extra mkt ju.Storebror var väldigt duktig hos tandläkaren trots lite nervöst innan och pappa kom i håg att ta ett foto allafall.

Mamma kom hem till slut när lilla D var färdig och sen var det dags att åka till Bauhaus och byta lite saker till badrummet.Lilla D somnade gott i babyskyddet.


Framme!Lilla D sover gott men det finns två andra busar som har lite spring i benen.SUCK

ÄNTLIGEN färdiga!!Mamma som var lite shoppingsugen blev lite smått förbannad när hon upptäckte att kortet lyckats försvinna ur plånboken.Hon bytte det hon skulle och handlade det hon kunde med det som hon fick på tillgodokvittot,men hyacinterna och Stoff och stil som ligger några meter bort bara från Bauhaus....*suck*

Många arga tankar just där.

Storebror och storasyster lyckades dessutom springa runt en massa.De hade en massa myror i brallorna.*suck*

Hemma igen och det är mellanmålsdags!Lillebror lyckades sova igeonom hela Svågertorpsäventyret.

Bakdags!Vi ska baka lussebullar!Mammas favoriter!

Medan mamma fixar degen med storasyskonen så kommer här en pausbild på mammas krans som hon gjorde igår.

Mamma gillar hjärtan!!!Hopplös romantiker?

Degen jäser och kycklinggrytan puttrar på spisen.Det luktar så gott.I bakgrunden hörs det julmusik och lillebror och pappa dansar runt i lägenheten.

 Nu är det dags att baka ut lussebullarna.Det är kul med mååååååånga russin!

Under tiden detta händer så hinner lillebror få mat och även mysa lite.

Mamma hittade emellertid sin nakenfis stående i hallen.Inga lugna stunder här inte!

En väldigt trött sötis får bada så han håller sig vaken ett tag till.Ett knep som fungerar bra!

Whiskey får också vara med på ett hörn som pausbild medan lillebror,storebror och storasyster klär om och kollar på Bolibompa.

Nu sover lillebror efter ätit gröt och ammat.Nu är klockan 19.00 och pappa ska nu läsa för storebror och storasyster.Då passar mamma på att....

...att ta en fika i sin ensamhet.Mmmmm gott med kaffe och lussebulle!

 
 
Helen m Vilgot

Helen m Vilgot

1 december 2008 22:52

Kul att få se er dag också! Händelserik dag med två busungar kan jag tänka :) Ska jag avslöja en hemlighet... jag har kvar lussekatter i frysen sen förra julen... vad ska jag göra med dem tro!? Måste ju baka nya i år, det är kul och gott! Men varför har de blivit kvar... *funderar*
Kramar

http://www.vilgotsdagar.blogg.se

 
Kristin och Leon

Kristin och Leon

2 december 2008 00:09

Vad söt han är, lillfisen :)
Tack för titten! Ni verkar haft en mysig dag, skicka gärna över några lussebullar :)

http://www.kristinmed8.blogspot.com

 
Annie

Annie

2 december 2008 09:48

Hej tjejen! Fullt upp ser jag :). Vilka söta och goa barn du har! Typiskt att kortet var borta när du ville shoppa. Du vet väl att IKEA ska flytta till Svågertorp så snart blir där ännu mer kul shopping!

http://annieshem.blogg.se

 
åsa med david

åsa med david

2 december 2008 10:12

Vilken mysig dag! Vad duktig du är på att pyssla, jättefin krans.

http://asagrundstrom.blogspot.com

 
Ingen bild

Zandra

2 december 2008 11:54

Vilken mysig dag ni verkar haft! Tack för titten, du har så underbart rara barn! Mmmm, känner hur det luktar lussekatter hela vägen hit! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 16 mars 2009 12:09

Nu har jag flyttat till www.tvaparonochtrerussin.blogspot.com. En mer barnvänlig blogg.Välkomna och lämna ett avtryck. Hejdå! ...

Av Helena - 5 februari 2009 22:17

Jag mår så mkt bättre! Inga hormoner som påverkar mig nu och jag känner en märkbar skillnad! Jag mår bra! ...

Av Helena - 19 januari 2009 13:55

Ni hittar mig min nya barnblogg   www.tvaparonochtrerussin.blogspot.com   En blogg om barn och föräldralivet. ...

Av Helena - 11 januari 2009 10:48

Just nu är det så mycket som jag ska orka med.Vi får se om jag mår bättre efter den 21:a då det kommer att ske en sak.. Jag får be om en paus.En paus från detta.Just nu är det tillräckligt med att orka med mig själv... Tur man har så fina barn som gö...

Av Helena - 4 januari 2009 20:42

Framtiden ser ljus ut. Har länge funderat på om det är så livet ska se ut sen..jobba på samma ställe,hämta barnen,lagat mat,duscha,läsa saga, och vips ha det gått 5 år och man har nappt hunnit med ngt och barnen börjar bli stora....   Nej jobba på sa...

Presentation

Omröstning

Tror du på det övernaturliga?
 Ja
 Nej
 Osäker

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards